Biblia e-biznesu
- Autorzy:
- Marcin Cichoń, Marcin Cisek, Kamil Czopek, Agnieszka Dejnaka, Jacek Dudzic, Maciej Dutko, Piotr Dywański, Marcin Godlewski, Jakub Jasiński, Marcin Kosiński, Paweł Królak, Paweł Krzyworączka, Maciej Lewiński, Paweł Lipiec, Piotr Motyl, Przemysław Modrzewski, Sławomir Panek, Krzysztof Rdzeń, Rafał Sadłowski, Mirosław Smużniak, Mirosław Szmajda, Piotr Szulczewski, Natalia Szwarc, Joanna Wajdzik, Mariusz Wesołowski
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.5/6 Opinie: 118
- Stron:
- 648
- Druk:
- oprawa twarda
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Biblia e-biznesu
ECONOMICUS 2014 - I miejsce w kategorii "Najlepszy poradnik ekonomiczny"
Na początku był Internet. Potem ludzie zaczęli w nim handlować…
Idea Biblii e-biznesu zrodziła się z prostej potrzeby stworzenia możliwie kompletnej skarbnicy wiedzy na temat przedsiębiorczości uprawianej w wirtualnym świecie. Wiedza ta, dotychczas zamknięta w wielu książkach oraz rozproszona na tysiącach stron internetowych, bywała przedstawiana selektywnie - wszak nie istnieje ekspert, który wie wszystko o e-commerce. Kto więc miałby napisać książkę wyczerpującą ten temat? W dodatku chodzi o temat, który stale się rozwija. Ustawiczne mnożenie się wątków oraz lawinowo rosnąca liczba nowych pytań i wyzwań, które wymagają odpowiedzi, nie sprzyjają opanowaniu całości zagadnienia. A w świecie e-biznesu nic nie jest stałe.
Ponieważ Biblia e-biznesu powstawała z myślą o systemowym przedstawieniu kwestii związanych z e-commerce, opracowania poszczególnych zagadnień podjęło się ponad dwudziestu autorów. Każdy z nich jest specjalistą w swojej dziedzinie. Dzięki temu niniejsza książka gromadzi najcenniejszą praktyczną wiedzę e-biznesową w jednym miejscu. Biblia e-biznesu nie jest dziełem skończonym - wirtualny biznes stale się zmienia! Dlatego też swoistym przedłużeniem publikacji jest jej fanpage, dostępny pod adresem: www.facebook.com/bibliaebiznesu. Możesz zadawać tam pytania, a nawet toczyć polemiki z autorami i wspólnie z nimi dopisywać kolejne rozdziały tej publikacji.
O autorach książki
Marcin Cichoń - Head of growth w IDEACTO — agencji UX specjalizującej się w projektowaniu dla e-commerce’u. Zajmuje się rozwojem agencji oraz projektami klientów w obszarze analityki internetowej i optymalizacji konwersji. Wcześniej zarządzał agencją performance marketing Digital Hill w Unity Group oraz budował swoje doświadczenie korporacyjne jako head of digital w Nest Banku. Prelegent wielu branżowych konferencji oraz autor niezliczonej ilości publikacji w mediach branżowych. Wykładowca akademicki na studiach podyplomowych z zakresu e-commerce’u i e-marketingu.
Marcin Cisek - psycholog biznesu. Przedsiębiorca, wykładowca, konsultant i trener biznesu. Praktyk i pragmatyk. Od kilku lat pasjonat e-commerce’u. Prowadzi szkolenia, warsztaty i konsultacje zarówno dla dużych korporacji (np.: Allegro, Agito, Google, Avans, Media Expert), jak i małych, rodzinnych biznesów. Zawodowo zafascynowany problematyką zachowań zakupowych oraz przebiegiem procesu decyzyjnego konsumenta. Ponadto gorący zwolennik koncepcji organizacji uczącej się i filozofii kaizen. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu psychologii biznesu (zachowania konsumenckie, komunikacja interpersonalna i procesy grupowe, zarządzanie zmianą, budowanie i rozwijanie zespołów, rekrutacja i selekcja, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, train the trainer, obsługa klienta) oraz zagadnień prawnych związanych z branżą e-commerce’ową. Od 2007 r. trener Akademii Allegro, a od 2011 r. Certy
Agnieszka Dejnaka - doktor hab., prof. nadzw. WSB, absolwentka studiów MBA. Od kilku lat pełni funkcję menedżera kierunku zarządzanie w WSB we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia z zakresu e-commerce’u, e-komunikacji marketingowej, analityki biznesowej oraz e-marketingu. Praktyk biznesu oraz trener z zakresu e-marketingu i e-commerce’u. Współpracowała w projektach z zakresu marketingu i e-commerce’u z wieloma firmami polskimi i zagranicznymi. Jest konsultantem firm w zakresie marketingu internetowego, nowych technologii w marketingu i zachowań nabywców w kontekście rozwoju nowych technologii komunikacyjnych. Uczestniczyła w pobytach naukowo-badawczych we Franklin University w Columbus w Stanach Zjednoczonych. Autorka kilku książek naukowych i branżowych oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i branżowych.
Maciej Dutko - przedsiębiorca, inwestor, trener biznesu, wcześniej także Certyfikowany Wykładowca Allegro. Wykładowca w uczelniach ekonomicznych w całym kraju (studia podyplomowe i MBA), w tym w tzw. „Edukacyjnym WIG 20”, czyli w najlepszych szkołach biznesowych w Polsce (m.in.: Uczelnia Łazarskiego, Akademia Frycza Modrzewskiego, Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wyższa Szkoła Handlowa, Wyższe Szkoły Bankowe w całym kraju), honorowy wykładowca i członek Rady Naukowej Uczelni ASBIRO. Dziennikarz i redaktor (TVP 2002 – 2006), felietonista Onet.pl (do 2015) oraz magazynów „Mensis.pl” i — gościnnie — „Online Marketing”. Propagator etyki w marketingu i w mediach. Prelegent podczas konferencji biznesowych w Polsce i na świecie (m.in.: Tajlandia, Wielka Brytania, Szwecja, Norwegia, Australia, Niemcy). Twórca autorskich szkoleń „E-biznes do Kwadratu” (www.ebiznes2.pl), „Zen obsługi e-klienta” (www.zenklienta.pl) i „Targuj się!” (www.zennegocjacji.pl). Właściciel firm: Evolu.pl (blog i szkolenia biznesowo-rozwojowe, wcześniej pod marką Akademia-Internetu.pl), Korekto.pl (prawdopodobnie największa w Polsce firma edytorska) i Audite.pl (wykonał audyty i pomógł poprawić skuteczność e-ofert ponad 1400 firmom, zwiększając ich sprzedaż o kilkaset milionów złotych). Ze względu na zamiłowanie do tropienia i eliminowania błędów w ofertach, które psują sprzedaż firmom, nazywany bywa „doktorem House’em polskiego internetu”. Przez serwis WhitePress.pl uznany za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej. Laureat nagrody von Misesa za promowanie idei wolnego rynku. Autor kilkunastu książek (w tym Targuj się!, Efekt tygrysa, Nieruchomościowe seppuku, E-biznes. Poradnik praktyka, Copywriting internetowy, Informacja w internecie), pomysłodawca i koordynator Biblii e-biznesu. Jego książki sprzedały się w ok. 60 000 egzemplarzy, a w wykładach i szkoleniach uczestniczyło ponad 20 000 osób. Więcej: Dutko.pl, www.facebook.com/dutkon, https://pl.wikipedia.org/wiki/Maciej_Dutko.
Piotr Dywański - konsultant, trener, doradca zawodowy i biznesowy. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w projektach związanych z rynkiem pracy, w tym outplacementowych, szkoleniowych i doradczych. Współpracuje jako freelancer z firmami komercyjnymi, instytucjami publicznymi i pozarządowymi. Realizuje indywidualne i grupowe programy wsparcia m.in. dla menedżerów, specjalistów oraz pracowników operacyjnych. Specjalizuje się we wsparciu outplacementowym, coachingu kariery oraz doradztwie biznesowym, w tym także dofinansowaniach związanych z uruchamianiem i rozwijaniem własnego biznesu. Wspiera klientów planujących założenie firmy, prowadząc szkolenia i konsultacje indywidualne, dzieląc się praktycznym doświadczeniem z perspektywy przedsiębiorcy oraz doradcy/eksperta zaangażowanego w przygotowanie i ocenę biznesplanów. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego oraz podyplomowych studiów z zakresu doradztwa zawodowego. Autor publikacji dotyczącej networkingu i artykułów do „Mensis.pl”. Ukończył Szkołę Trenerów Zarządzania prowadzoną przez Stowarzyszenie Konsultantów i Trenerów Zarządzania MATRIK w Krakowie. Absolwent CoachWise Essentials Program.
Marcin Godlewski - działa w obszarze online marketingu od 2006 r. Organizował kampanie marketingowe dla największej polskiej firmy zajmującej się rozwojem osobistym. Stworzył pierwszy polski portal ze szkoleniami online (MiastoSzkolen.pl), prowadził także pierwszą polską platformę programów partnerskich. Jest współtwórcą marki szkoleniowej w branży network marketingu. Pracował także jako CMO w pierwszej na świecie profesjonalnej aplikacji mobilnej wprowadzającej grywalizację do network marketingu. Ponadto działał w projektach z branży kryptowalut, pozyskując inwestorów na całym świecie. Współpracuje z małymi i średnimi przedsiębiorstwami w zakresie sprzedaży online, reklamy i prowadzenia działań w social mediach, również poza granicami Polski.
Jakub Jasiński - praktyk e-commerce’u i omnichannelu, gościnny prelegent na kilku uczelniach. Obecnie dyrektor rozwoju omnichannelu w wiodącej organizacji w Europie, gdzie z sukcesem i w ekspresowym tempie wdrożył wielokanałowość w kilkunastu krajach.
Marcin Kosiński - Dziennikarz, przedsiębiorca i copywriter. Przy okazji podcaster i założyciel kilku spółek operujących w branżach medialnej, edukacyjnej i nagraniowej. Twórca radia dla przedsiębiorców, drugiego największego serwisu dziennikarstwa obywatelskiego i promotor nieszablonowego podejścia do edukacji. Były PM w Interia.pl. Obecnie rozwijający SEO w Bankier.pl, Pit.pl oraz Pb.pl.
Współautor książki Biblia e-biznesu oraz autor pozycji Biurwolandia. Twórca bloga Kosinski.IT. Fascynat SF i AI.
Paweł Królak - przedsiębiorca i strateg biznesowy, założyciel, prezes zarządu i największy akcjonariusz Grupy Coraz Lepsza Firma S.A. (www.corazlepszafirma.pl). W ciągu zaledwie kilku lat zbudował od zera firmę wartą ponad 30 mln zł na rynku, na którym wszyscy mówili, że to absolutnie niewykonalne. Dziś (stan na styczeń 2021) firma obsługuje ponad 10 000 klientów, zatrudnia 30 osób i rośnie w tempie Doliny Krzemowej (dwucyfrowe wzrosty miesiąc do miesiąca). Poprzednią firmę (księgarnię internetową) założył jeszcze na studiach, mając 300 zł w kieszeni, a po kilku latach doprowadził ją do pozycji lidera swojej branży. W 2018 r. sprzedał firmę inwestorowi branżowemu, by w pełni skupić się na rozwoju grupy kapitałowej CLF. Gościnnie wykłada na studiach biznesowych i MBA, pisze książki i niezliczone artykuły.
Paweł Krzyworączka - doktor, e-przedsiębiorca, trener i doradca e-biznesowy. Od 2008 r. prowadzi firmę KRZYWY.PL. Autor wielu szkoleń biznesowych z serii „Tajemnice…” (m.in.: Tajemnice Pozycjonera, E-biznesu, Sprzedawcy, Usability, Allegro) dostępnych na platformie Frogia.pl. Doradza w poprawie użyteczności serwisów internetowych, opracowuje domeny, zwiększa skuteczność e-sklepów, optymalizuje serwisy, audytuje aukcje Allegro, pomaga budować strategie biznesowe. Prowadzi bloga o e-biznesie (ebiznesy.pl) i bloga osobistego (krzyworaczka.pl). Aktywnie rozwija własne projekty e-commerce’owe: e-sklepy (m.in.: tabletoid.pl, senio.pl, fasja.com) i sprzedaż na Allegro. Prywatnie szczęśliwy ojciec dwójki Aniołków i mąż wyrozumiałej Gosi. Uwielbia aktywnie spędzać czas na rowerze lub biegając. Kontakt: pawel@ krzyworaczka.pl, tel. 509 061 946, https://m.facebook.com/Krzyworaczka.
Maciej Lewiński - mówią o nim: Adam Małysz polskiego marketingu, bo osiąga wyniki, które niewiele osób umiałoby powtórzyć. Przy użyciu Google Analytics i Google Ads optymalizuje strony WWW i kampanie marketingowe takich marek jak Starbucks, Empik, Allegro czy mBank. Według mamy pierwsze wypowiedziane przez niego słowo brzmiało: „konwersja”, a już w przedszkolu liczył współczynnik odrzuceń przy użyciu makaronu w cyferki. Potem było tylko lepiej: ma ponad 10 lat doświadczenia w analizie danych i profesjonalnych wdrożeniach Google Analytics, a od 7 lat na polskich i amerykańskich scenach konferencyjnych uczy, w jaki sposób efektywnie analizować dane po to, by zwiększyć sprzedaż i poprawić rentowność swojego biznesu. Ponieważ jest z Poznania, zrobi wszystko, byś nie przepalił swojego budżetu reklamowego, bo nic nie smuci go bardziej niż marnowanie pieniędzy. Nie musisz wierzyć jego mamie na słowo, gdy mówi, że syn jest największym ekspertem od Google Analytics w Polsce — zaświadcza o tym sam Google, który ocertyfikował go od stóp do głów.
Piotr Motyl - przedsiębiorca z bogatym, ponad 19-letnim doświadczeniem w biznesie. Od 2012 r. mieszka na stałe w Tajlandii (Bangkok) i prowadzi swój biznes zdalnie, korzystając z rozwiązań globalnych. Od 2009 r. zajmuje się konsultingiem w e commersie. Założył 5 firm, w tym 3 poza Polską. Obsłużył blisko 100 000 klientów przez internet. Zorganizował największe polskojęzyczne konferencje na temat e-biznesu w Bangkoku i Singapurze. Traduje i inwestuje na giełdzie w Singapurze z dostępem do 52 rynków. Absolwent MBA i wykładowca Uczelni ASBIRO. Kanał na YouTubie: Piotr Motyl, blog: www.piotrmotyl.pl.
Krzysztof Rdzeń - przedsiębiorca internetowy od 2006 r. w e-commersie, mediach i IT. Założyciel pierwszego w Polsce czasopisma branży e-commerce’owej „Mensis.pl”. Właściciel SOHOshop.pl, w którym pomaga producentom, markom i dystrybutorom rozwijać nowoczesne kanały sprzedaży, dostarczając i rozwijając systemy B2B, multistore i platformy marketplace’owe. Prezes zarządu i współwłaściciel Grupy Butik.pl. Więcej: www.krzysztofrdzen.com.
Rafał Sadłowski - Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Politechniki Świętokrzyskiej, założyciel firmy AI FORCE 1, laureat konkursu na najlepsze prace dyplomowe z zakresu rozwiązań internetowych organizowanego przez e-point SA, prelegent konferencji 4Developers, współautor miesięcznika „Mensis.pl”. Od ponad 10 lat związany z branżą call center. Zajmuje się projektowaniem produktów chat/voicebot wspieranych przez sztuczną inteligencję.
Mirosław Smużniak – absolwent Politechniki Wrocławskiej na Wydziale Zarządzania i Inżynierii Produkcji. Wykładowca akademicki, który dzieli się ze studentami wiedzą z zakresu rynku e-commerce, nowoczesnych metod marketingu, zarządzania i komunikacji, logistyki i magazynowania, transportu w e-biznesie. Prowadził projekty szkoleniowe m.in. dla Allegro, DHL, InPost, EduInvest. Pełnił funkcje kierownicze w dużych centrach logistycznych. Praktyk e-biznesu z dwunastoletnim stażem. Na co dzień pomaga polskim przedsiębiorcom prowadzić z sukcesem efektywny e-biznes, w tym sklepy internetowe połączone z systemami automatyzującymi e-commerce. Jest autorem wielu publikacji poświęconych e-commerce oraz współautorem bestselleru Biblia e-biznesu wydawnictwa Helion (2013).
Piotr Szulczewski - prawnik, specjalista ds. podatkowych, właściciel biura rachunkowego oraz współpracujący z szeregiem kancelarii prawnych i przedsiębiorców w zakresie zagadnień podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zaangażowany w opracowywanie licznych projektów optymalizacyjnych m.in. w branży turystycznej, prasowej, medycznej, IT, rolnej. Autor wielu publikacji o tematyce podatkowej i cywilnoprawnej ukazujących się cyklicznie w prasie drukowanej i elektronicznej. Prowadzi szkolenia z zakresu podatków VAT i PIT.
Ebooka "Biblia e-biznesu" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Biblia e-biznesu" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Biblia e-biznesu" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Biblia e-biznesu (8) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: motocyklowylifestyle.pl Dawid BaruchRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Biblia e-biznesu nie jest taka jak inne książki. Nie znajdziesz w niej suchej teorii opisanej niczym na wykładzie z ekonomii. Opis książki Książka podzielona jest na kilka tematycznych części jak sprzedaż na allegro, e-marketing, w tym marketing wirusowy, social marketing czy wysyłka e-maili.Biblia e-biznesu ma już kilka lat co widać po niektórych przykładach w książce, niemniej jednak czyta się ją bardzo przyjemnie. Moja opinia Książkę przeczytałem z kilkoma problemami, a mianowicie -kilkanaście razy podczas czytania książki na tablecie zwiesił się program (Aldiko) i były lekkie problemy z ponownym uruchomieniem, gdyż dość długo się ładowało. Część poświęcona aukcjom jak dla mnie jest trochę nudna, bo skupiała się praktycznie tylko na allegro. Wiem, że w naszym kraju nie ma nic prócz allegro, ale rozpisywać się na tylu stronach? Czasem miałem wrażenie, że był to swego rodzaju ?zapychacz? treści. Z drugiej jednak strony, jeśli książka ma w tytule słowo ?Biblia? ? to do czegoś zobowiązuje i powinna wyczerpywać temat w każdym zagadnieniu, które porusza. Tak jest właśnie w przypadku tej książki. Większość tematów zawartych w biblii e-biznesu jest dość przydatna. Niemniej jednak pewne fragmenty wymagają już aktualizacji, jak chociażby część poświęcona Allegro. Od czasu napisania tej książki trochę pozmieniało się w świecie e-biznesu, a książki niestety mają to do siebie, że nie da się ich aktualizować na bieżąco.
-
Recenzja: motocyklowylifestyle.pl Dawid Baruch; 2016-08-18Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Biblia e-biznesu nie jest taka jak inne książki. Nie znajdziesz w niej suchej teorii opisanej niczym na wykładzie z ekonomii.
Opis książki
Książka podzielona jest na kilka tematycznych części jak sprzedaż na allegro, e-marketing, w tym marketing wirusowy, social marketing czy wysyłka e-maili.Biblia e-biznesu ma już kilka lat co widać po niektórych przykładach w książce, niemniej jednak czyta się ją bardzo przyjemnie.
Moja opinia
Książkę przeczytałem z kilkoma problemami, a mianowicie -kilkanaście razy podczas czytania książki na tablecie zwiesił się program (Aldiko) i były lekkie problemy z ponownym uruchomieniem, gdyż dość długo się ładowało.
Część poświęcona aukcjom jak dla mnie jest trochę nudna, bo skupiała się praktycznie tylko na allegro. Wiem, że w naszym kraju nie ma nic prócz allegro, ale rozpisywać się na tylu stronach? Czasem miałem wrażenie, że był to swego rodzaju "zapychacz" treści.
Z drugiej jednak strony, jeśli książka ma w tytule słowo "Biblia" - to do czegoś zobowiązuje i powinna wyczerpywać temat w każdym zagadnieniu, które porusza. Tak jest właśnie w przypadku tej książki.
Większość tematów zawartych w biblii e-biznesu jest dość przydatna. Niemniej jednak pewne fragmenty wymagają już aktualizacji, jak chociażby część poświęcona Allegro. Od czasu napisania tej książki trochę pozmieniało się w świecie e-biznesu, a książki niestety mają to do siebie, że nie da się ich aktualizować na bieżąco. -
Recenzja: annamiotk.pl 2014-05-29Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Polska jest jednym z rajów e-commerce: sklepy internetowe rosną jak grzyby po deszczu, sprzedaż tym kanałem osiąga jedne z najdynamiczniejszych wzrostów w Europie. Przedsiębiorcy internetowemu – temu początkującemu, czy bardziej zaawansowanemu, przydałaby się jakaś podpowiedź. Pomoc. Kompendium e-commerce. I do takiego miana pretenduje książka „Biblia e-biznesu” (autor zbiorowy) wydana pod marką Onepress.
Początkowo rozmiar tej książki oraz jej ciężar (gruba, twarda okładka) odstraszał mnie od lektury. No bo to trzeba specjalnych warunków, a nie wylegiwania się w łóżku z nosem w książce. Zwlekałam zatem, jak tylko mogłam. Ale w końcu powiedziałam sobie: raz kozie śmierć. Nie kupię żadnej nowej książki, dopóki nie przeczytam tych sterty tych zaległych. Taka automotywacja zazwyczaj na mnie działa, zatem w końcu zapoznałam się z “Biblią e-biznesu”. Nie pożałowałam. Książka ma wielu autorów, ale – używając określenia muzycznego – nie panuje w niej kakofonia, redaktorzy zatroszczyli się o to, aby poszczególne głosy dopełniały się, tworząc spójne dzieło. Operę na cześć e-biznesu, chciałoby się górnolotnie rzec, śpiewaną przez solistów, duety czy chór.
“Biblia e-biznesu” jest pozycją wyczerpującą. Autorzy starają się udzielić jak najwięcej informacji potrzebnych elektronicznemu przedsiębiorcy: od zaplanowania przedsięwzięcia, zarządzania ludźmi, po budowę sklepu internetowego, sprzedaż na platformach aukcyjnych, usługi online, e-marketing, komunikację z klientem, obsługę transakcji i logistykę sprzedaży, strategie i techniki zwiększania elektronicznej sprzedaży po kwestie prawne i podatkowe (a w tym dość egzotyczny, choć dla wielu przedsiębiorców zapewne istotny temat bezpiecznego importu z Chin).
Każdy z autorów jest praktykiem, co widać w tekstach – oprócz masy przydatnej teorii znajdziemy tutaj dużo uwag wynikających z osobistego doświadczenia autorów i popełnionych przez nich błędów. Czytelnik może zatem uczyć się na błędach innych. Jeśli zaś miałabym sobie wyobrazić, do kogo jest adresowana ta książka, widzę tutaj przede wszystkim właścicieli e-sklepów, a w dalszej kolejności także produktów i usług sprzedawanych online. Przyda im się ona jako podręczne kompendium do rozwiązywania bieżących problemów, wprowadzania udoskonaleń czy planowaniu kolejnych kroków w rozwoju e-biznesu.
Ciekawe było dla mnie, jako dla czytelniczki, uświadomienie sobie, że budowa sprawnie działającego sklepu internetowego jest dużym przedsięwzięciem. Jednak wysiłek włożony w jego przemyślaną strukturę się opłaca: ileż to razy mailingi z Amazon.com (który jest uważany za wzór pod kątem użyteczności i mechanizmów sprzedażowych, także przez wielu autorów tej książki) czy te przesyłane przez wydawcę tej książki, nakłaniały mnie do dokonywania kolejnego zamówienia? Ile razy wchodziłam po jedną książkę, a kupowałam kilka, widząc pokrewne tytuły w systemie rekomendacji? Nie wspomnę… Teraz wiem przynajmniej, co i jak na mnie działa. -
Recenzja: Dziennik Gazeta Prawna Rafał Woś, 2014-05-26Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
O tym, że internet jest nie tylko przyszłością, ale i teraźniejszością biznesu, wiedzą już wszyscy. To wcale nie znaczy jednak, że wiemy, jak się buduje dobre, trwałe i zyskowne interesy w sieci. Ta książka - efekt zbiorowej pracy ponad dwudziestu autorów - jest próbą wyjścia naprzeciw tej potrzebie. Jak zakładać i prowadzić sklepy internetowe? Jak zarabiać na e-lerningu? Co to jest marketing wirusowy? Jak się optymalizuje komunikację z e-klientem? Czy ad-wordsy mają znaczenie? To wszystko jest zgromadzone tutaj w jednym miejscu na 600 stronach. Ot, właśnie „Biblia e-biznesu".
-
Recenzja: Dziennik Gazeta Prawna Rafał Woś, 2014-04-11Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ktoś bardziej złośliwy ode mnie mógłby powiedzieć, że dziś na e-biznesie znają się wszyscy. Jeżeli założyć, że głównym źródłem wiedzy o robieniu interesów w internecie jest internet - i tak z zasady pełen wszelkiego rodzaju śmieci - powstaje paląca potrzeba zgromadzenia w jednym miejscu dawki sprawdzonych porad dotyczących tej dziedziny przedsiębiorczości. Biblia e-biznesu jest próbą wyjścia naprzeciw tej potrzebie. Ponad 600 stron i przeszło 20 autorów reprezentujących najróżniejsze dziedziny e-biznesu: sklepy internetowe, e-learning, platformy aukcyjne, marketing wirusowy, optymalizacja komunikacji z e-klientem, ad-wordsy albo co-surfing. Do wyboru do koloru.
-
Recenzja: moznaprzeczytac.pl Artur, 2014-02-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka Biblia e-biznesu nie jest typowym dziełem z dziedziny e-commerce skupiającym się na określonym temacie, często w oderwaniu od całości działań marketingowych. Prezentuje ona bardzo szerokie podejście do tematu rozpoczynając od samych fundamentów rozdziałem “Specyfika biznesu w internecie” poprzez różne kanały promocji, metody zarządzania oraz pułapki, po “Bezpieczny import z Chin”. Jest wręcz wymarzoną pozycją dla wszystkich, osób, które prowadzą lub chcieliby prowadzić swój biznes – nie tylko marketingowców, ale również i może przede wszystkim, właścicieli e-biznesów. Dosyć tych zachwytów, przejdźmy do zalet i nieco mniej oczywistych braków.
Niewątpliwą zaletą jest pokaźna lista 25 autorów niniejszej książki. Nie są to osoby przypadkowe, lecz specjaliści pracujący w swojej branży co najmniej kilka lat. Są wśród nich przedsiębiorcy, którzy z powodzeniem rozwinęli swój biznes online, marketingowcy, szkoleniowcy, naukowcy, a nawet prawnik specjalizująca się w prawie i kontaktach biznesowych z Chinami.
Każdy rozdział książki jest niejako oddzielną całością. Można bez przeszkód rozpocząć czytanie książki od tematów, które nas najbardziej interesują, bądź z którymi aktualnie się zmagamy, by możliwie szybko wykorzystać świeżo zdobytą wiedzę. Dodatkowo opisane są potencjalne korzyści i pułapki, na które można natrafić prowadząc swój własny biznes. Poszczególne rozdziały są na tyle krótkie, by nie znudzić Czytelnika nadmiernym zagłębianiem się w szczegóły oraz wystarczająco długie, aby opisać najważniejsze rzeczy w omawianym obszarze i umożliwić dalsze, samodzielne, zdobywanie wiedzy. Przy wielu tematach, które nie zostały w wyczerpujący sposób opisane znajdują się odnośniki do witryn i materiałów, które pozwolą zgłębić temat. Alternatywą jest aktywnie prowadzony profil twórców książki na portalu Facebook, na którym można zadać pytanie lub poprosić o rekomendacje gdzie dalej szukać informacji na określony temat.
Wartym uwagi elementem książki są przykłady oraz case studies prawdziwych projektów. Nie ma lepszej argumentacji niż pokazanie, że wykorzystane techniki sprawdzają się w prawdziwym biznesie, nie będąc jedynie suchą teorią bez pokrycia.
Ważną cechą książki jest fakt, że nie skupia się ona tylko i wyłącznie na internetowym aspekcie prowadzeniu biznesu, ale również zawiera wskazówki jak powinna być zarządzana firma, w jaki sposób można realizować zamówienia, jak optymalizować koszty i jakich pułapek unikać. Jest to silnie skondensowana wiedza, której nie posiadają osoby rozpoczynające własny biznes, a której zdobycie wymagałoby przeczytania kilkunastu książek z szeroko pojętej tematyki biznesowej.
e-Biznes zmienia się niezwykle szybko, a technologie dostępne na rynku pojawiają się szybciej niż są opisywane w książkach. Czy zatem jest uzasadnione kupowanie książki, która w dniu wydania zawiera przestarzałe i częściowo nieaktualne informacje? Jako osoba zajmująca się od kilku lat marketingiem internetowym mogę powiedzieć, że zdecydowanie tak. Jak już wcześniej wspomniałem Biblię e-biznesu należy traktować jako podstawę, a nie kompletny podręcznik marketingu. Polecam ja wszystkim osobom zajmującym się lub planującym rozpocząć przygodę z e-biznesem, niezależnie od tego czy będzie to sklep, serwis, czy strona prywatna. Warto się w nią zaopatrzyć przy najbliższej okazji. -
Recenzja: pokonac.blogspot.com GrzegorzRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:Z niecierpliwością czekałem na ten tytuł. Czego oczekiwałem? Zgromadzenia w jednym miejscu tak ważnych informacji dla osób, które chcą rozpocząć swój pierwszy e-biznes lub nawet kolejny bez popełniania niepotrzebnych błędów.
Biblia e-biznesu to praca zbiorowa. Wiedza w niej dostępna jest do odnalezienia w szeroko pojętym Internecie i wielu innych książkach z reguły pisana przez jednego autora, który jest specjalistą w danej gałęzi przedsiębiorczości wirtualnej, ale nie może być specjalistą we wszystkim. Tutaj każdy rozdział jest z reguły napisany przez paru specjalistów w danej dziedzinie i otrzymujemy najbardziej aktualną wiedzę od ludzi, którzy odnieśli sukces.
Zakładając obojętnie jaką e-działalność na pewno odnajdziesz bardzo pomocne informacje, zamiast tracić czas na niepotrzebnie popełniane błędy. Tak, człowiek uczy się na błędach, ale po co to robić skoro w drodze ewolucji można wykorzystać doświadczenie innych?
Biblia e-biznesu porusza między innymi tak ważne kwestie jak komunikacja z e-klientem, pokazuje śmieszne błędy u sprzedawców na Allegro, dość szczegółowo omawia wirtualne prawo i porusza też popularne "jak zwiększyć efektywność sprzedaży".
Pomysł napisania kompletnej skarbnicy wiedzy przez polskich e-specjalistów uważam za bardzo udany i pozostaje cieszyć się taką inicjatywą, która dla nas czytelników i przyszłych czy aktualnych e-biznesmenów może być kluczowa dla rozwoju zawodowego. -
Recenzja: Dziennik Łódzki . N, 2013-12-02Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Autorzy „Biblii e-biznesu" są bardziej dalekowzroczni
Już najsłynniejsza Biblia miała kilkunastu autorów, trudno więc by było inaczej w przypadku wydanej przez Onepress „Biblii e-biznesu". A ponieważ w wielości siła, powstała kompletna skarbnica wiedzy na temat przedsiębiorczości uprawianej w wirtualnym świecie. A temat nie był łatwy do opisania w zamkniętym wydawniczo dziele, gdyż stale się rozwija. Mimo to uchwycenia biznesowej myśli w locie podjęło się ponad dwudziestu autorów, specjalistów w swojej dziedzinie, zastosowując myk godny XXI wieku, otwierając i aktualizując swą publikację w formie fanpage'a, dostępnego pod adresem: www.facebook. com/bibliaebiznesu. Tam można zadawać pytania, a nawet toczyć polemiki z autorami i wspólnie z nimi dopisywać kolejne rozdziały Biblii. Że też dalekowzroczni Mateusz, Marek, Łukasz i Jan oraz im podobni na to nie wpadli...
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-6699-7, 9788324666997
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-09-19
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-8641-4, 9788324686414
- Data wydania ebooka:
- 2013-09-19 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@editio.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 13573
- Rozmiar pliku Pdf:
- 130.4MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 17.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 35.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
- 1.1. Specyfika biznesu w internecie (Jakub Jasiński) (17)
- Geneza, czyli dlaczego e-commerce wygląda tak, jak wygląda, i skąd pomysł na dokonywanie zakupów przez elektroniczne kanały sprzedaży (17)
- Charakterystyka polskiego e-commerce (18)
- Najwięksi gracze w Polsce (19)
- E-sklepy.pl (20)
- Co przyniesie przyszłość? (21)
- 1.2. Nisza i unikalność - ujęcie strategiczne (Krzysztof Rdzeń) (22)
- 1.3. Analiza SWOT i biznesplan - wybór modelu, branży, produktu (Krzysztof Rdzeń) (25)
- 1.4. Strategie cenowe (Krzysztof Rdzeń) (28)
- 1.5. Częste błędy początkujących e-sprzedawców (Piotr Motyl) (30)
- Właściciel firmy jako zagrożenie (30)
- 1.6. Finansowanie e-biznesu (Piotr Dywański) (40)
- 1.7. Zarządzanie ludźmi w e-przedsiębiorstwie (Paweł Królak) (55)
- Kiedy zatrudnić pierwszych pracowników? (55)
- Dlaczego ludzie mieliby pracować dla Ciebie? (56)
- Czego pracownicy oczekują od idealnej pracy? (56)
- Podstawowy błąd początkujących pracodawców (57)
- Jak zatrudniać nowych pracowników? (59)
- Kij i marchewka, czyli największy błąd w motywowaniu ludzi (61)
- Współpraca zamiast rywalizacji (62)
- Dobra praca to lekka praca (62)
- Co zrobić, aby Twoi pracownicy uwielbiali swoją pracę? (63)
- 1.8. Zarządzanie kryzysem w e-biznesie (Piotr Motyl) (64)
- Osobowość przedsiębiorcy źródłem kryzysu (65)
- 12 najczęściej pojawiających się błędów w e-biznesach (65)
- W jaki sposób zmniejszyć ryzyko sytuacji kryzysowych? (75)
- 2.1. Kiedy otworzyć własny sklep w sieci (Mirosław Smużniak) (77)
- Rozpoczynam e-commerce (77)
- Sklep internetowy a platformy ofertowe (78)
- Centralizuj, kiedy to tylko możliwe (79)
- 2.2. Typy platform e-sklepowych (Mirosław Smużniak) (80)
- SaaS (80)
- Open source (81)
- Sklepy licencyjne (82)
- Wdrożenia dedykowane (83)
- Podsumowanie (83)
- 2.3. Wzorcowa struktura serwisu sprzedażowego (Mirosław Smużniak) (84)
- Jak powinien wyglądać e-sklep, by sprzedawać? (84)
- Podstawowe elementy sklepów internetowych (85)
- Staraj się być postrzeganym jako ekspert (87)
- Struktura Twojego serwisu sprzedażowego (88)
- 2.4. Użyteczność sklepu internetowego (Paweł Krzyworączka) (88)
- Ideał usability (88)
- Rzeczy warte uwagi w e-sklepie (89)
- Strona główna sklepu (92)
- Strona kategorii (95)
- Strona produktu (96)
- Koszyk i składanie zamówienia (99)
- Podstrony statyczne (103)
- Zautomatyzowany kontakt e-mailowy i SMS-owy (110)
- Recenzje produktów, blog przysklepowy (110)
- Wersja mobilna sklepu (110)
- Testowanie skuteczności - test A/B, testy na użytkownikach (110)
- Zwiększanie użyteczności (111)
- 2.5. Przegląd aplikacji e-sklepowych (Mirosław Smużniak) (112)
- osCommerce (112)
- Sote Shop (114)
- Presta Shop (116)
- Shoper.pl (118)
- Podsumowanie (120)
- 2.6. iStore.pl - case study (Mariusz Wesołowski) (121)
- 2.7. WellCommerce.pl - case study (Mirosław Smużniak) (126)
- Krótka historia (126)
- Funkcjonalność sklepu (126)
- Cennik sklepu (130)
- Czym WellCommerce wyróżnia się na tle konkurencji? (132)
- 3.1. Uwarunkowania handlu na Allegro (Mariusz Wesołowski) (135)
- Od "Licytuj" do "Kup teraz" (137)
- Allegro - rys historyczny (137)
- Od domowego zaplecza po Standard Allegro (138)
- Palf - filmy (139)
- Puszysta_pani - odzież, obuwie, dodatki (141)
- 3.2. Zasady sprzedaży w serwisie aukcyjnym - case study: Allegro (Mariusz Wesołowski) (143)
- I tu, i tu (144)
- Dajcie mi rząd dusz! (144)
- Używaj kluczy, a nie wytrychów! (145)
- Można czy nie? (146)
- Panta rhei (146)
- 3.3. Strategie sprzedaży na Allegro (Mariusz Wesołowski) (147)
- Trzy strategiczne grosze na początek (147)
- Strategicznie, czyli na lata (148)
- Ulubione błędy w oparach złej strategii (149)
- Marketing przede wszystkim (150)
- Empiria (150)
- Powrót do korzeni (151)
- Cudów nie ma (151)
- Ekspozycja, tak! (151)
- Z armatą na muchę (152)
- 3.4. Przegląd platform sprzedażowych w Polsce (Mirosław Smużniak) (152)
- Platformy aukcyjno-ofertowe (153)
- Platformy zakupów lokalnych (154)
- Platformy ogłoszeniowe (154)
- Jeżeli nie Allegro, to co? (155)
- 3.5. Platformy zakupów lokalnych (Mirosław Smużniak) (156)
- Czym są serwisy zakupów lokalnych? (156)
- Polski rynek zakupów lokalnych (157)
- Jak budować profesjonalny e-commerce na serwisach zakupów lokalnych? (160)
- 4.1. Usługi eksperckie (Maciej Dutko) (163)
- 4.2. E-learning - sprzedaż wiedzy (Marcin Godlewski) (166)
- Czym jest e-learning? (166)
- Nie musisz być od razu specjalistą! (167)
- W jakim formacie sprzedawać swoją wiedzę? (171)
- Gdzie sprzedawać swoje produkty? (172)
- Gdzie reklamować swoje produkty? (174)
- Podsumowanie (175)
- 4.3. Programy afiliacyjne (Marcin Godlewski) (176)
- Własny program partnerski czy przystąpienie do sieci afiliacyjnej? (176)
- Forma rozliczeń prowizyjnych (177)
- Jaka wysokość prowizji będzie najlepsza? (178)
- Największe błędy w programach partnerskich (179)
- Co dodatkowo daje program partnerski? (180)
- Ja, partner w programach partnerskich! (181)
- Popularne programy partnerskie (182)
- 4.4. Marketing wielopoziomowy (Jacek Dudzic) (183)
- 5.1. Główne założenia marketingu internetowego (Agnieszka Dejnaka) (187)
- Strategia e-marketingu (188)
- Odmiany marketingu internetowego (189)
- Zasada 3A: informacja, interakcja, wizualizacja (190)
- Informacja i interakcja w e-marketingu a prosument (190)
- Blogi jako narzędzie e-marketingu (192)
- Facebook marketing (194)
- YouTube i działania reklamowe (198)
- E-marketing a technologia. Wizualizacja idei i produktów (200)
- Awatary handlowe jako narzędzie e-marketingu (201)
- Rzeczywistość rozszerzona (203)
- 5.2. Budowanie marki online (Maciej Dutko) (205)
- 5.3. Tworzenie skutecznej oferty (Maciej Dutko) (213)
- Targetowanie czy dywersyfikacja - dwa modele tworzenia ofert (213)
- Dobra oferta - co to znaczy? (214)
- Częste błędy (227)
- 5.4. Komunikacja wizerunkowa w internecie (Agnieszka Dejnaka) (228)
- Wizerunek marki w internecie - celowość (228)
- Strategia komunikacji wizualnej (229)
- Budowanie wizerunku marki przy użyciu wirtualnych postaci (231)
- System identyfikacji wizualnej a spójność wizerunkowa (234)
- Strategia budowania marki w internecie (238)
- 5.5. Zdjęcia w ofertach sprzedażowych (Sławomir Panek) (240)
- Dlaczego zdjęcie? (240)
- Aspekty techniczne i merytoryczne (244)
- Podstawy obróbki zdjęć (247)
- Zakończenie (249)
- 5.6. Tagline (Paweł Krzyworączka) (249)
- Tagline a USP (249)
- Tagline w e-biznesie (250)
- Dwa aspekty związane ze sloganami w e-sklepach (250)
- Slogany reklamowe w wybranych polskich e-sklepach (251)
- Optimum: dwa hasła (252)
- 5.7. Marketing wirusowy (Maciej Dutko) (254)
- Czym jest marketing wirusowy? (255)
- Sposoby realizacji (255)
- Dobry viral - zalety i cechy (257)
- 5.8. Social media i marketing społecznościowy (Marcin Kosiński) (260)
- Zalety marketingu opartego na społecznościach (261)
- Budowanie przekazu (262)
- Narzędzia (265)
- 5.9. Performance marketing (Jakub Jasiński) (271)
- Określ, co jest dla Ciebie istotne (271)
- Modele współpracy (272)
- Narzędzia e-marketingu (273)
- Programy afiliacyjne (276)
- Retargeting (277)
- Agencja i dom mediowy (279)
- 5.10. Social gifting (Jakub Jasiński) (280)
- Jak to działa? (280)
- Czy to się opłaca? (282)
- 5.11. E-mail marketing (Paweł Krzyworączka) (282)
- Dlaczego warto to robić? (282)
- Jakie dane zbierać? (283)
- Opt-out, single opt-in czy double opt-in? (285)
- E-mail marketing a ochrona danych osobowych (286)
- Budowa własnej listy adresowej (287)
- Sposoby dystrybucji e-mailingu (290)
- Jak stworzyć dobry e-mailing/newsletter (291)
- Podsumowanie (296)
- 5.12. Marketing automation (Mirosław Szmajda, Lech Nowak) (298)
- Co jest potrzebne do automatyzacji marketingu? (299)
- Na podstawie jakich danych działa marketing automation? (301)
- W jaki sposób automatycznie doprowadzić do sprzedaży? (304)
- Kiedy warto wdrażać marketing automation? (308)
- 5.13. Pozycjonowanie (Paweł Krzyworączka) (309)
- Pozycjonowanie jako jeden z elementów strategii e-marketingowej (310)
- Zasada działania wyszukiwarki Google (310)
- Etyka w pozycjonowaniu (311)
- Pozycja w wynikach wyszukiwania a liczba wejść na stronę (313)
- Długi ogon versus trudne frazy (313)
- Analiza konkurencji i dobór słów kluczowych (314)
- Optymalizacja, czyli SEO (316)
- Zdobywanie linków (323)
- Google Webmaster Tools - koniecznie dodaj serwis (327)
- Śledzenie ruchu na stronie i postępów w pozycjonowaniu (328)
- Narzędzia przydatne dla pozycjonera (329)
- Częste błędy w pozycjonowaniu (329)
- Kary od Google'a (ban i filtr) (330)
- Jak wybrać i nadzorować firmę pozycjonerską? (331)
- Tendencje ewolucji algorytmu Google'a, czyli jak pozycjonować przyszłościowo (332)
- 5.14. Reklama płatna w wyszukiwarce - AdWords (Maciej Lewiński, Przemysław Modrzewski) (334)
- Początki reklamy w Google'u (334)
- Linki sponsorowane w Google'u (337)
- Planowanie kampanii AdWords (348)
- Cel kampanii (348)
- Analiza klientów (349)
- Analiza konkurencji (350)
- Tworzenie kampanii AdWords (351)
- Tworzenie kampanii Google AdWords (353)
- Narzędzia przydatne podczas prowadzenia kampanii linków sponsorowanych (355)
- Kampanie Google AdWords w sieci reklamowej (356)
- 5.15. Blogi i mikroblogi firmowe (Paweł Lipiec) (357)
- Blog do zadań specjalnych (358)
- Dla kogo blog firmowy? (360)
- Blogi Earned, czyli współpraca z blogerami (360)
- Targetowane dotarcie (361)
- To nie display (361)
- Korzyści z prowadzenia bloga (362)
- Mikroblogi (363)
- Case study (363)
- 5.16. Serwisy zakupów grupowych (Paweł Lipiec) (365)
- Po pierwsze - czy powinienem korzystać z serwisów zakupów grupowych? (366)
- Po drugie - jak sprzedawać? (366)
- Po trzecie - jak przetrwać? (367)
- Po czwarte - jak to wykorzystać? (367)
- 5.17. Badanie efektów (Paweł Królak) (368)
- Kluczowe pojęcie: ROI (369)
- Dodatnie ROI kluczem do sukcesu - kilka własnych doświadczeń (369)
- Lifetime value, czyli optymalizacja w wersji hard (370)
- Niezbędne narzędzia (370)
- 6.1. Profil konsumenta w sieci (Jakub Jasiński) (373)
- 6.2. Zasady komunikacji e-biznesowej (Natalia Szwarc) (376)
- Optymalizacja kanałów komunikacji (377)
- Zasady komunikacji z klientem: od oferty po reklamacje (378)
- Pacyfikacja "trudnego" klienta (382)
- Częste błędy w komunikacji z e-klientem (383)
- 6.3. Budowanie zaufania klienta (Maciej Dutko) (384)
- 6.4. Budowanie relacji z klientem (Agnieszka Dejnaka) (393)
- Koncepcja marketingu relacji (393)
- Relacje reaktywne, proaktywne i odpowiedzialne (396)
- Zasady budowania relacji z klientem w internecie (397)
- Customizacja w przykładach (397)
- eCRM (400)
- 6.5. Programy rekomendacyjne i lojalnościowe (Agnieszka Dejnaka) (404)
- Systemy rekomendacyjne w internecie (405)
- Koszyk zakupowy, segment rynkowy, opinie innych osób - czyli sposoby rekomendacji (408)
- Systemy lojalnościowe w internecie (409)
- Podziały e-lojalności (410)
- Czynniki budujące e-lojalność (410)
- Programy lojalnościowe (411)
- Podsumowanie (413)
- 6.6. Niezadowolenie klienta - przyczyny i sposoby neutralizowania (Maciej Dutko) (414)
- 7.1. Płatności w internecie (Mirosław Smużniak) (419)
- Metody płatności w internecie (419)
- Operatorzy płatności elektronicznych (422)
- Integracja e-sklepu z systemami płatności (423)
- Dlaczego klienci chcą korzystać z płatności internetowych? (423)
- 7.2. Magazynowanie, pakowanie, wysyłka (Mirosław Smużniak) (424)
- Magazynowanie (424)
- Przygotowywanie przesyłek (426)
- Logistyka sklepu internetowego (428)
- 7.3. Firmy kurierskie (Mirosław Smużniak) (429)
- Polski rynek przesyłek (429)
- Narzędzia wspomagające obsługę przesyłek (431)
- Reklamacje (431)
- 7.4. Dropshipping (Mirosław Smużniak) (432)
- Czym jest dropshipping? (432)
- Jak to wygląda w praktyce? (432)
- Gdzie ta metoda może znaleźć zastosowanie? (433)
- Zestawienie wad i zalet dropshippingu (433)
- Jak wprowadzić dropshipping? (434)
- Podsumowanie (436)
- 7.5. Automatyzacja sprzedaży (Mirosław Smużniak) (436)
- Transakcje internetowe, czyli radość ze sprzedaży i koszmar obsługi (436)
- Co możesz automatyzować, czyli dane przepływające w tle (437)
- Jak dobrać narzędzia? (438)
- Jaka jest najprostsza droga do osiągnięcia celu? (439)
- 7.6. Automatyzacja obsługi klienta (Mirosław Smużniak) (439)
- Co to jest CRM (439)
- Praktyka (439)
- CRM i zastosowania w e-commerce (440)
- Jak podtrzymywać relacje z klientem internetowym? (441)
- Podsumowanie (442)
- 8.1. Analiza konkurencji (Marcin Cisek) (443)
- Analiza SWOT (443)
- Narzędzia analizy konkurencji (445)
- Korzyści z analizy konkurencji (452)
- 8.2. Cross-selling, up-selling, down-selling (Marcin Cichoń) (453)
- Czym właściwie jest cross-, up- i down-selling? (453)
- Jak i gdzie stosować? (454)
- Techniczna strona cross- i up-sellingu (457)
- 8.3. Cross-channelling (Jakub Jasiński) (458)
- Dlaczego warto krzyżować kanały? (458)
- Jak to robić? (458)
- Polityka asortymentowa (459)
- Polityka cenowa (459)
- Kanibalizm (460)
- Co możesz wdrożyć? (461)
- 8.4. Co-surfing (Rafał Sadłowski) (462)
- Surfowanie z przewodnikiem (463)
- Mariaż sztucznej i prawdziwej inteligencji (465)
- Jak działa co-surfing? (466)
- Narzędzia do co-surfingu (467)
- Dlaczego klienci potrzebują co-surfingu? (469)
- Kiedy sięgnąć po co-surfing? (469)
- 8.5. Porównywarki cen (Marcin Cichoń) (469)
- Być albo nie być w porównywarce (470)
- Koszty współpracy (471)
- Techniczna strona integracji (471)
- Same plusy i zero zagrożeń? (472)
- 8.6. Problem: długi ogon (Krzysztof Rdzeń) (473)
- 8.7. Testowanie a optymalizacja sprzedaży (Paweł Królak) (476)
- Co jest złego w kopiowaniu innych? (476)
- Jak testowanie wygląda w praktyce? (477)
- Warunki wiarygodnego testu (477)
- Optymalizacja to proces stały (478)
- Narzędzia, które warto poznać (478)
- Problem z SaaS i gotowymi sklepami (479)
- Od czego zacząć testowanie? (479)
- Testy dla odważnych (480)
- 8.8. Outsourcing w e-biznesie (Mirosław Smużniak) (481)
- Co w e-biznesie zlecać firmom zewnętrznym? (482)
- Możliwości i zagrożenia outsourcingu (484)
- 8.9. M-biznes (Kamil Czopek) (485)
- Dlaczego warto zastanowić się nad wdrożeniem technologii mobilnych w biznesie? (486)
- Czy nowe jest wrogiem starego? (486)
- M-biznes - od czego zacząć? (487)
- Narzędzia (488)
- SMS (488)
- Mobilne strony WWW (491)
- Aplikacje mobilne (495)
- Kody QR (497)
- Reklama mobilna (500)
- Inne technologie (502)
- Kiedy teoria zderza się z praktyką (502)
- Działanie (503)
- Prognozy na przyszłość (504)
- 8.10. Optymalizacja kosztów (Marcin Cisek) (505)
- Optymalizacja kosztów sprzedaży (506)
- Optymalizacja kosztów logistyki - lean managment (508)
- Optymalizacja kosztów podatkowych (511)
- Optymalizacja kosztów - kaizen (512)
- 8.11. Zarządzanie finansami e-przedsiębiorstwa (Paweł Królak) (513)
- Pierwsza skrajność - tylko zysk (514)
- Druga skrajność - tylko wzrost, zysk się nie liczy (515)
- Podstawowe zagadnienia zarządzania finansami (515)
- Koszty - o czym wielu przedsiębiorców zapomina? (516)
- Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami (517)
- Co z wynagrodzeniem właściciela? (518)
- 8.12. ATL jako wsparcie działań online (Jakub Jasiński) (518)
- Zasięg, świadomość, budowa marki (519)
- Wpływ użycia ATL na e-biznes (520)
- Komunikacja (521)
- 8.13. Mity psujące e-sprzedaż (Mariusz Wesołowski) (522)
- Paczka za pobraniem (522)
- Długi ogon po polsku (523)
- W internecie zawsze taniej (523)
- W internecie zawsze szybciej (524)
- Internet ? supermarket (524)
- Efekt kuli śnieżnej, czyli urobek żuka gnojowego (525)
- Social must be (525)
- 8.14. Zagrożenia dla e-przedsiębiorcy (Piotr Dywański) (525)
- Wypalenie e-zawodowe (526)
- Usterki e-komunikacji (527)
- Telepraca ma też wady (529)
- 9.1. Rejestracja działalności gospodarczej (Piotr Szulczewski) (531)
- Gdybym był bogaty, to założyłbym firmę i płaciłbym podatki... (531)
- Wyprzedaże kolekcji, sprzedaż hobbystyczna (533)
- Młody przedsiębiorca jak urzędnik - o dokumentach słów kilka (535)
- Data zgłoszenia działalności gospodarczej, czyli od kiedy prowadzisz firmę (535)
- Co to jest kod PKD? (536)
- Forma opodatkowania i zasady księgowości (536)
- Zgłoszenie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (537)
- Istnieją wyjątki, których zwolnienie podmiotowe z podatku VAT nie obejmuje (539)
- 9.2. Forma podatkowo-prawna e-biznesu (Piotr Szulczewski) (539)
- Bezpieczniej to znaczy drożej, czyli kilka słów o sp. z o.o. (540)
- Optymalizacja poprzez strukturę sp. z o.o. & Co. (542)
- E-biznes w formie samodzielnej działalności gospodarczej (543)
- 9.3. Dokumentacja e-sprzedaży (Marcin Cisek) (546)
- Ustalenie daty przychodu dla celów podatkowych (546)
- Przedpłata a zaliczka (547)
- Ustalenie daty obowiązku podatkowego dla celów podatku VAT (547)
- Faktura elektroniczna (548)
- Koszty przesyłek - opodatkowanie łączne z produktem (549)
- Koszty przesyłek - pełnomocnictwo (549)
- Kasa fiskalna - obowiązek podatnika (551)
- Zwolnienie z obowiązku kasy fiskalnej przy sprzedaży wysyłkowej (552)
- Odliczenie ulgi na zakup kasy fiskalnej (553)
- Obowiązki podatnika przy rejestracji sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej (553)
- Kasa fiskalna - ewidencja zwrotów (554)
- 9.4. Kontrola skarbowa - jak się przygotować. Case study (Piotr Motyl) (555)
- Sprzedaż w internecie bez działalności gospodarczej - co mi grozi? (557)
- A co zrobić, jeżeli już prowadziłeś sprzedaż bez zakładania firmy? (557)
- W internecie mnie nie widać (557)
- Kasa fiskalna zainstalowana za późno (558)
- Czy potrzebny mi program księgowo-magazynowy? (559)
- Konto prywatne a firmowe (559)
- Sprzedawanie na wielu kontach - niekoniecznie swoich (560)
- Sprzedaż na Allegro: kontrola UKS, dane z Allegro (560)
- Co mi grozi, jeśli popełniłem wiele z tych błędów? (561)
- Moja firma została "wylosowana" (561)
- Profilaktyka, czyli jak takim kontrolom zapobiegać? (562)
- Profilaktyczne przeszkolenie pracowników (563)
- Uwaga na kontrahentów (563)
- Dobry plan działania pomoże nie wpadać w panikę (563)
- Upomnieć się o swoje prawo? (564)
- Dekalog podatnika przy kontroli (565)
- Odpowiedzialność firmy a podatki (566)
- 9.5. Prawa konsumenta a obowiązki sprzedawcy (Marcin Cisek) (567)
- Podstawy prawne regulacji konsumenckich (567)
- Definicja konsumenta (568)
- Obowiązki e-sprzedawcy (568)
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość (568)
- Reklamacje - gwarancja (570)
- Reklamacje - niezgodność towaru z umową (571)
- 9.6. Klauzule niedozwolone w regulaminach e-sklepów (Marcin Cisek) (572)
- Klauzule niedozwolone (573)
- 9.7. Podatki w e-handlu (Piotr Szulczewski) (577)
- Kiedy sprzedajesz prywatnie (577)
- Jak się opodatkować, prowadząc działalność gospodarczą w internecie? (580)
- Karta podatkowa, czyli stała kwota podatku, niezależnie od tego, ile zarobisz (582)
- Ryczałt ewidencjonowany - płacisz od tego, co faktycznie zarobisz (583)
- Podatek liniowy - czyli stała stawka, nawet gdy dużo zarabiasz (583)
- Kilka słów o kasie fiskalnej w handlu internetowym (584)
- Prawdy i mity podatkowe, czyli sześć grzechów głównych przedsiębiorcy (584)
- 9.8. Ochrona danych osobowych (Marcin Cisek) (585)
- Definicja (586)
- Przetwarzanie danych (586)
- Zgoda na przetwarzanie danych (587)
- Rejestracja zbioru danych (588)
- Konsekwencje prawne (589)
- 9.9. Nieuczciwa konkurencja (Marcin Cisek) (590)
- Nieuczciwe praktyki rynkowe (590)
- Czyny nieuczciwej konkurencji (591)
- Sankcje prawne (593)
- 9.10. Transfer własności intelektualnej (Piotr Szulczewski) (594)
- Handel domenami (594)
- Sprzedaż logo, grafik i treści strony internetowej (596)
- Udostępnianie miejsca reklamowego (598)
- 9.11. Ochrona znaków towarowych (Marcin Cisek) (599)
- Znak towarowy i jego ochrona (599)
- Wzór przemysłowy i jego ochrona (602)
- 9.12. Mailing a spam (Marcin Cisek) (603)
- Definicja spamu (604)
- Poprawna zgoda na przesyłanie informacji handlowych (605)
- 9.13. Direct mailing (Marcin Cisek) (607)
- Co wybrać: e-mail czy direct mailing? (608)
- Uwarunkowania prawne (609)
- 9.14. Prawo autorskie w e-handlu (Maciej Dutko) (610)
- Przekaz "informacyjny" czy "twórczy"? (611)
- Uświadamianie i prewencja (611)
- Zabezpieczenie dowodów i reagowanie (612)
- Zabezpieczenie techniczne (612)
- Zastosowanie fałszywej treści (613)
- 9.15. Bezpieczny import z Chin (Joanna Wajdzik) (615)
- Poszukiwanie dostawców (615)
- Weryfikacja chińskiego partnera (617)
- Bezpieczna płatność (619)
- Jak zadbać o prawidłową realizację zamówienia (621)
- Podsumowanie (626)
Wstęp (15)
Rozdział 1. Wybór celu, modelu i strategii (17)
Rozdział 2. Sklep internetowy (77)
Rozdział 3. Sprzedaż na platformach aukcyjnych (135)
Rozdział 4. Usługi online (163)
Rozdział 5. E-marketing (187)
Rozdział 6. Komunikacja z e-klientem (373)
Rozdział 7. Obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży (419)
Rozdział 8. Zwiększanie efektywności sprzedaży (443)
Rozdział 9. E-biznes a prawo (531)
O autorach (627)
Skorowidz (635)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Biblia e-biznesu Marcin Cichoń, Marcin Cisek, Kamil Czopek, Agnieszka Dejnaka, Jacek Dudzic, Maciej Dutko, Piotr Dywański, Marcin Godlewski, Jakub Jasiński, Marcin Kosiński, Paweł Królak, Paweł Krzyworączka, Maciej Lewiński, Paweł Lipiec, Piotr Motyl, Przemysław Modrzewski, Sławomir Panek, Krzysztof Rdzeń, Rafał Sadłowski, Mirosław Smużniak, Mirosław Szmajda, Piotr Szulczewski, Natalia Szwarc, Joanna Wajdzik, Mariusz Wesołowski (118) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
Pokaż wszystkich autorów »(92)
(14)
(4)
(3)
(1)
(4)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii