Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.5/6 Opinie: 6
- Stron:
- 488
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera
Dowiedz się więcej o Autorach >>
E-handel w pytaniach i odpowiedziach
Nadzór nad procesem tworzenia i utrzymaniem sklepu internetowego lub dowolnej innej formy obecności firmy na rynku e-commerce jest naprawdę trudnym zadaniem. Wymaga ogromnej wiedzy i ogromnego doświadczenia w kwestiach biznesowych i prawnych, a przede wszystkim technicznych. Do pracy nad tą książką Piotr Karwatka zaprosił grono uznanych ekspertów: dyrektorów IT oraz niezależnych konsultantów, którzy zajmują się m.in. wdrożeniami, audytami oraz utrzymaniem produkcyjnym zaawansowanych sklepów internetowych. Znajdziesz tutaj odpowiedzi na kluczowe pytania, dotykające całego spektrum technicznych zagadnień związanych z handlem w internecie.
Technologia w e-commerce… wypełnia ważną niszę na rynku wydawniczym, ponieważ proponuje kompleksowe podejście do zagadnień, które do tej pory omawiane były osobno w ramach literatury informatycznej i biznesowej. Większość dostępnych dziś książek skupia się albo na technicznych aspektach e-handlu (sposoby korzystania z baz danych, języków programowania i frameworków), albo na ujęciu biznesowym. Autorzy niniejszej publikacji starali się połączyć te dwa światy i stworzyć swoiste FAQ e-biznesu. Jeśli wciąż masz wątpliwości, czy dobrze prowadzisz swój e-biznes, sięgnij po tę pozycję. Tak cennej wiedzy nie znajdziesz nigdzie indziej!
Z tej książki dowiesz się między innymi:
- jak dokonać dobrego wyboru platformy sklepowej i na jakie aspekty zwrócić uwagę
- w jaki sposób zintegrować się z systemami ERP, stworzyć szynę wymiany danych oraz umiejscowić system w obecnym środowisku informatycznym
- jak poradzić sobie z dużym obciążeniem i wykorzystać skalowalność oraz jakich narzędzi użyć
- jak zapewnić bezpieczeństwo danych i nie narazić się GIODO
- jak stworzyć procedury w zespole wdrożeniowym i przestrzegać tych procedur
- jak dbać o jakość projektów od etapu analitycznego po wdrożenie i utrzymanie
- jak zapewnić wysoką dostępność aplikacji, SLA oraz wydajny hosting i wirtualizację
Kompendium wiedzy menedżerskiej w jednym podręczniku! Masz pytanie o e-commerce? Sięgnij po niezbędnik menedżera!
PATRONAT MEDIALNY:
O autorze książki
Grzegorz Godlewski – programista z wieloletnim doświadczeniem. Zawodowo związany z tworzeniem nowoczesnych i funkcjonalnych stron internetowych. Swoją wiedzą dzieli się z innymi prowadząc szkolenia z programowania front-end i back-end. Nie lubi stać w miejscu, dlatego ciągle rozwija swoje kompetencje i poznaje nowe technologie. W wolnych chwilach czyta książki i organizuje piesze wędrówki.
Ludzie sądzą, że informatyka to sztuka dla geniuszy, ale w rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie. To praca wielu zwykłych ludzi, którzy razem tworzą coś większego, jak mur zbudowany z wielu małych kamieni.
Donald Knuth
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera (2)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Magazyn Sukces Krzysztof Jędrzejczak, 2014-03-01
Jest to praca zbiorowa pod redakcją Piotra Karwatki, doświadczonego programisty oraz project managera. Zawarte w niej artykuły pokazują, jak wdrożyć e-commerce - od pomysłu do realizacji i weryfikacji technicznej. Niewątpliwym atutem tego poradnika jest połączenie tematyki informatycznej z biznesową i prawną, co stanowi pewne novum na polskim rynku wydawniczym. Dotychczas te kwestie rozpatrywane były bowiem na ogół w odrębnych publikacjach. I, co znów warte podkreślenia, w pracach nad „Technologią..." uczestniczyło 12 ekspertów: informatyków, biznesmenów, konsultantów biznesowych, a także specjalistów od mediów i ochrony własności intelektualnej oraz danych osobowych. Książka została napisana w sposób bardzo przejrzysty,w formie odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ1 Dla programistów, team leaderów, menedżerów IT zajmujących się wdrażaniem i utrzymaniem platform sprzedażowych powinna to być lektura obowiązkowa.
-
moznaprzeczytac.pl Marta Ratomska, 2014-01-22
Po książkę Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera, sięgnęłam pomimo rozbieżności moich zainteresowań z tematyką poradnika. Szczerze mówiąc była ona dla mnie swoistym wyzwaniem i celem działania w myśl zasady, że należy poszerzać swoje horyzonty myślowe i nie zamykać się tylko na to, co jest nam dobrze znane.
Po przeczytaniu kilku stron nabrałam przekonania, że spotkanie z tą lekturę będę mogła zaliczyć do wartościowych i wzbogacających. Autorzy sprostali nie lada wyzwaniu. Potraktowali sprawę kompleksowo i z dbałością o wiele detali rzeczowych oraz kwestii formalnych, a jednocześnie zadbali o to, aby książka była przystępna i przyjazna dla Czytelnika. Choć zaznaczają na wstępie, że lektura przeznaczona jest głównie dla specjalistów (programistów, team leaderów, menedżerów i menedżerów IT), którzy posiadają podstawową (lecz nie pobieżną!) wiedzę w zakresie tworzenia i prowadzenia biznesu internetowego, to według mnie z poradnika może śmiało korzystać o wiele szersze grono Czytelników. Przecież każdy z nas niejednokrotnie w swoim życiu tak prywatnym, jak i zawodowym, staje przed mniej lub bardziej skomplikowanym zadaniem zaplanowania, skoordynowania, zrealizowania i monitorowania jakiegoś projektu grupowego.
Wydanie zawiera 11 rozdziałów, analogicznych do procesu planowania i realizacji projektów wprowadzenia usług on-line i aplikacji mobilnych do biznesu. W ten sposób możemy prześledzić ścieżkę tworzenia, wdrażania i ewaluacji działania nowoczesnych technologii informatycznych we współczesnym świecie. Każdy rozdział podzielony jest na podrozdziały, z których każdy zaczyna się od kluczowego pytania postanowionego w sposób prosty i konkretny, jak np. Jak budować i rozwijać zespół technologiczny? Jak wybrać dostawcę hostingu i na co zwracać uwagę w umowach hostingowych? Co to jest SLA i jakie powinno mieć parametry? W jaki sposób zintegrować system księgowy ze sklepem? Co zrobić, jeśli sklep ma problemy wydajnościowe? Jak zwiększyć widoczność produkty w wyszukiwarce? W jaki sposób monitorować dostępność aplikacji? Na te i wiele innych pytań czytelnik znajdzie jasną i wyczerpującą odpowiedź. Dzięki temu, że autorzy legitymują się nie tylko rzetelnym wykształceniem, ale także wieloletnią praktyką zawodową, potrafią omówić poruszaną problematykę w kontekście realnych szans i zagrożeń dla proponowanych rozwiązań. Dosyć wyraźnie oddzielają teorię od praktyki i uczulają na wiele niuansów, które osoba początkująca w tym temacie może w sposób naturalny pominąć.
Wielką zaletą książki jest to, iż zawiera ona bardzo kompleksowe spojrzenie na podejmowany temat. Wypowiedzi specjalistów z branży nie tylko IT, ale także takich jak prawo czy HR wydają się niezwykle cenne i wzbogacające niniejszy poradnik o aspekt praktyczny.
Układ treści, swoją drogą bardzo obszernej, jest bardzo przejrzysty, spójny i logiczny. Zebranie danych w tabele, uchwycenie dygresji w ramkach, wytłuszczenie i wypunktowanie najważniejszych punktów sprawia, że podane treści są przystępne do przyswojenia i zapamiętania, a w razie potrzeby możemy łatwo wrócić i odnaleźć interesujące nas w danej chwili zagadnienie.
Poradnik spełnia swoją funkcję w każdym calu. Uczula na to, że na każdy projekt należy spojrzeć z kilku perspektyw – oczami klienta, wykonawcy zlecenia, zespołu podwykonawców, osób zarządzającymi wiedzą i ludźmi. Natomiast z perspektywy psychologa, szczególnie wartościową zaletą książki wydaje mi się to, iż pomimo faktu, że traktuje ona o tematyce pozornie oddalonej od kwestii międzyludzkich, to tak naprawdę uzmysławia nam, że wszelkie usługi oparte na technologii informatycznej są tworzone przez ludzi i dla ludzi, a z pominięcia tego faktu może wynikać wiele problemów i rozczarowań na każdym etapie pracy nad projektem. Wziąwszy to pod uwagę, autorzy podsuwają szeroki wachlarz rozwiązań, po które należy sięgnąć, aby uchronić się przed najczęściej popełnianymi błędami.
W dzisiejszych czasach, kiedy przepływ informacji jest niewyobrażalnie szybki i dostęp do wiedzy z niemalże każdej dziedziny jest względnie łatwy, taki poradnik może okazać się szczególnie przydatny. Człowiek częstokroć zagubiony w gąszczu wiadomości tak naprawdę traci orientację, w jaki sposób efektywnie rozwiązać dany problem lub gdzie znaleźć kompetentnego specjalistę. Dzięki konkretnym podpowiedziom zawartym w książce możemy zaoszczędzić wiele czasu, np. na szukanie narzędzi ułatwiających koordynację pracy ludzi pracujących na odległość nad jednym zleceniem, lub szukanie informacji o tym, w jaki sposób skonstruować umowę, aby gwarantowała ona bezpieczeństwo i satysfakcję zarówno dla klienta, jak i dla całego zespołu pracującego nad wykonaniem zlecenia.
Jako osoba na progu ukończenia studiów pozwolę sobie na końcową refleksję, że lektura niniejszego poradnika może być okazją do tego, aby spojrzeć na naszą wiedzę teoretyczną w sposób kreatywny, oraz zainspirować do pomysłu jej skomercjalizowania. Jest to o tyle istotne, że żyjemy w świecie, który oferuje nam dzisiaj tak wysoce rozwinięte rozwiązania technologiczne, a na uczelniach coraz bardziej widoczne są trendy transferu wiedzy do tworzenia innowacyjnych przedsiębiorstw.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-7541-8, 9788324675418
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-10-07
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-8725-1, 9788324687251
- Data wydania ebooka:
-
2013-10-07
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@editio.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 13865
- Rozmiar pliku Pdf:
- 5.5MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 4.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 9.6MB
Spis treści książki
- Jak przeprowadzić projekt z sukcesem? (34)
- Jak prowadzić projekt? (34)
- Co robić w sytuacjach kryzysowych? (37)
- Jak być dobrym project managerem? (39)
- Jak porządkować komunikację z firmą wdrożeniową? (41)
- Myślimy o komunikacji już na etapie podpisywania umowy (42)
- Etap analityczny i projektowy (43)
- Testy i odbiór (45)
- Utrzymanie (46)
- Jak budować i rozwijać zespół technologiczny? (50)
- Przede wszystkim - wspólny cel i szacunek dla pracy innych (50)
- Dobra atmosfera (51)
- Elitarność i autorytet (52)
- Odpowiedzialność (53)
- Nowe technologie (53)
- Wymiana wiedzy (54)
- Jak zapewnić sprawną współpracę project managera i programistów? (56)
- Jaką wybrać metodykę? Scrum i Kanban (61)
- Metodyki zwinne (62)
- Jak działa Scrum? (63)
- Czym jest Kanban i jak może pomóc? (65)
- Jakie są różnice pomiędzy Scrumem a Scrumbanem? (67)
- Jaką metodykę wybrać? (67)
- Jak skutecznie zebrać wymagania? (70)
- Jak radzić sobie ze zmianami wymagań? (74)
- Wpływ zmian na projekt (76)
- Jak wdrażać zmiany? (77)
- Czym jest i co powinien zawierać projekt funkcjonalny? (81)
- Czym jest projekt funkcjonalny? (81)
- Jak przygotować projekt? (82)
- Projektowanie a użyteczność - podstawy podstaw (87)
- Co powinna zawierać dokumentacja techniczna? (94)
- Dokumentacja techniczna projektu (94)
- Dokumentacja wdrożeniowa (95)
- Dokumentacja użytkownika (95)
- Zawartość dokumentacji (96)
- Testowanie dokumentacji (100)
- Dedykowana platforma, oprogramowanie pudełkowe czy open source? (102)
- Platforma dedykowana (104)
- Oprogramowanie pudełkowe (105)
- Oprogramowanie pudełkowe zamknięte, oprogramowanie w formie dzierżawy (105)
- Mit rozwiązań komercyjnych (106)
- Oprogramowanie pudełkowe otwarte - open source (107)
- Licencje open source (109)
- Porównanie dostępnych opcji (111)
- Dla praktyków - najpopularniejsze platformy (113)
- Jak ocenić oprogramowanie pod kątem dalszego rozwoju? (115)
- Przede wszystkim - licencja (116)
- Portfolio wdrożeń (117)
- Wsparcie producenta (117)
- Dokumentacja (117)
- Architektura (118)
- Testy automatyczne (119)
- Historia dotychczasowych zmian (120)
- Jak w odpowiedzialny sposób poprawiać jakość techniczną projektu? (122)
- Motywacje i cele (123)
- Jak refaktoryzować? (125)
- Jak planować rozwój oprogramowania oraz pracę? (127)
- Obawy użytkowników (128)
- Organizacja wiedzy (129)
- Jak wypracować nawyki związane z jakością? (135)
- Jak wydawać kolejne wersje oprogramowania? (139)
- Ciągła integracja (139)
- Przed wdrożeniem (144)
- Wdrożenie (145)
- Sposób wdrażania (146)
- Jak i kiedy aktualizować kod platformy oraz jak dbać o jego bezpieczeństwo? (148)
- Zmiany wykonywane w trakcie wdrożenia (149)
- Śledzenie historii zmian (150)
- Testy i zarządzanie wersjami (151)
- Jak przejąć nieznany projekt od firmy trzeciej i dalej go rozwijać? (152)
- Dokumentacja i szkolenia (152)
- Wywiad i poznanie systemu (154)
- Uruchomienie i podstawowe czynności (154)
- Analiza kodu źródłowego (154)
- Zespół do zadań specjalnych (156)
- Testy jednostkowe (156)
- System kontroli wersji i śledzenie zmian (157)
- Dziennik (log) projektu i dokumentacja (157)
- Jak wybrać dostawcę hostingu i na co zwracać uwagę w umowach hostingowych? (160)
- Świadomy wybór firmy hostingowej (160)
- Po pierwsze: pytaj i zapisz w umowie lub regulaminie (161)
- Na co zwracać uwagę (161)
- Poziom jakości usług (163)
- Normy i standardy (164)
- Polska, Europa, świat (164)
- Umowa powierzenia przetwarzania danych (165)
- Co to jest SLA i jakie powinno mieć parametry? (169)
- Dostępność systemu (170)
- Tryb monitorowania, raportowania i eskalacji (171)
- Tryb zgłaszania problemów (172)
- Zakres asysty technicznej (172)
- Czas reakcji (172)
- Czas naprawy i obejścia błędu (173)
- Czas przywracania kopii zapasowych (173)
- Niezawodność sprzętu (174)
- Czas naprawy lub wymiany sprzętu (174)
- Przepustowość łączy i limity transferu (175)
- Dostępność sieci (175)
- Wirtualizacja. Jakie są plusy i minusy? (176)
- Czym jest wirtualizacja? (176)
- Wady i zalety (178)
- Najpopularniejsze technologie wirtualizacji (181)
- Czy to się opłaca? (182)
- Jak użyć chmury obliczeniowej do skalowania? (184)
- Wzorce pracy serwisów internetowych (184)
- Klęska urodzaju (186)
- W czym mogą pomóc nam chmury? (188)
- Jak migrować? (190)
- Jak bezpiecznie przetwarzać informacje? (198)
- Centrum przetwarzania (199)
- Serwery i osprzęt sieciowy (200)
- Systemy (202)
- Bazy danych (205)
- Jak bezpiecznie przetwarzać korespondencję masową? (211)
- Komponenty (211)
- Zgody i regulaminy (213)
- Zagrożenia i dodatkowa ochrona (214)
- Jakim testom bezpieczeństwa poddać aplikację? (217)
- Środowisko testowe (217)
- Głębokość testów (218)
- Wybór (223)
- Ustawiczne testowanie (224)
- System śledzenia błędów (225)
- Jak sprawić, aby pracownicy dbali o bezpieczeństwo danych? (226)
- Ufać czy kontrolować? (226)
- Zabezpieczenia (226)
- Kontrola administracyjna (227)
- Kontrola techniczna (227)
- Kontrola fizyczna (228)
- Kontrola prewencyjna, monitorująca i korygująca (228)
- Polityka czystego biurka i czystego ekranu (229)
- Jakie gwarancje powinna mi dawać firma wdrożeniowa? (232)
- Wdrożenie (233)
- Utrzymanie (238)
- Jak zadbać o bezpieczeństwo danych osobowych? (244)
- Chronić należy nie tylko dane osobowe (245)
- Klient sklepu internetowego nie jest anonimowy (245)
- Dane osobowe to nie tylko imię i nazwisko (245)
- Zbiór danych osobowych a baza danych w systemie informatycznym (246)
- Wymagania techniczne wobec oprogramowania sklepu (247)
- Zabezpieczenie transmisji przez internet (248)
- Kopie zapasowe (249)
- Dokumentacja i procedury (249)
- Konsekwencje prawne niezabezpieczenia danych (251)
- Podsumowanie (252)
- Na co zwracać uwagę przy współpracy z firmą informatyczną? (253)
- Jak reagować na przypadki niewłaściwego realizowania umowy przez wykonawcę? (255)
- Jak ma się zachować zamawiający wobec wykonawcy, jeśli aplikacja zawiera wady? (256)
- Jak dokumentować przypadki wadliwego wykonywania umowy? (258)
- Jakie problemy występują w praktyce w trakcie współpracy zamawiającego z wykonawcą? (260)
- Jakie są skutki odstąpienia od umowy z firmą wdrożeniową? (272)
- Prawne znaczenie protokołów odbioru (273)
- Jak obsługiwać i rozwijać oprogramowanie bez udziału wykonawcy? (276)
- Co się dzieje, jeśli wykonawca "bankrutuje" w trakcie realizacji umowy? (281)
- Wybrane zagadnienia z zakresu open source (283)
- Jak chronić wartość intelektualną? (287)
- Prawne zabezpieczenia własności intelektualnej w branży e-commerce (287)
- W jaki sposób zintegrować system księgowy ze sklepem? (296)
- Jakie systemy wymieniają dane? (296)
- Jakie dane są wymieniane? (298)
- Jak zapewnić sprawną komunikację? (301)
- Jak działa komunikacja ESB? (302)
- Platformy wymiany danych (303)
- Jak zaprojektować protokoły komunikacji? (306)
- Zależności pomiędzy protokołami (307)
- Zagadnienia projektowania (308)
- Bezpieczeństwo (311)
- Dokumentowanie protokołu (313)
- Jak monitorować komunikację oraz zapewnić jej ciągłość? (314)
- Wypadki chodzą po firmach (314)
- Monitorowanie komunikacji (316)
- Zapewnianie ciągłości komunikacji (320)
- Ciągłość i monitoring w ujęciu biznesowym (322)
- Co to jest wysoka dostępność? (324)
- Podstawy wysokiej dostępności (326)
- Wysoka dostępność jako proces (328)
- Czy Twój system jest wystarczająco dostępny? (328)
- Jak zapewnić dostępność bazy danych i aplikacji? (331)
- Redundancja sprzętowa (332)
- Nadmiarowość serwerów aplikacji (332)
- Replikacja bazy danych (333)
- Rozproszony system plików (335)
- Wirtualizacja (336)
- Chmury obliczeniowe (337)
- Czym jest skalowalność? (339)
- Po pierwsze - oprogramowanie (340)
- Po drugie - sprzęt (343)
- Skalowanie poziome warstwy aplikacji (344)
- Skalowanie warstwy bazy danych (346)
- Skalowanie warstwy przechowującej pliki (349)
- Gotowe rozwiązania (349)
- Dla praktyków (350)
- Co zrobić, jeśli sklep ma problemy wydajnościowe? (354)
- Monitoruj i wcześnie wykrywaj problemy (354)
- Stosuj pamięć podręczną - cache (355)
- Odciąż serwery aplikacji (355)
- Zainstaluj moduł mod_pagespeed (357)
- Stosuj osobny serwer bazy danych (357)
- Trzymaj sesje w bazie danych lub pamięci podręcznej (358)
- Dodawaj serwery aplikacji (358)
- Wybieraj dobre oprogramowanie (359)
- Ostatnie, ale nie mniej ważne - testuj (359)
- Co dalej? (359)
- Dla praktyków (359)
- Jak dbać o kopie zapasowe i szybkość ich przywracania? (361)
- Kopie zapasowe należy wykonywać (361)
- Archiwizacja danych a kopia zapasowa (361)
- RAID to nie kopia zapasowa (362)
- Na jakich nośnikach wykonywać i archiwizować kopie zapasowe (363)
- Systematyczność (364)
- Narzędzia (365)
- Odtwarzanie (366)
- Jak długo przechowywać (366)
- Jak uchronić się przed awarią centrum przetwarzania danych? (367)
- Procesy biznesowe w organizacji (367)
- Planowanie ciągłości działania (367)
- Disaster Recovery, czyli odtwarzanie po awarii (368)
- Ile jest czasu na przywrócenie i ile danych można utracić (369)
- Zasoby i procesy biznesowe (369)
- Zagrożenia i ich wpływ (370)
- Przeciwdziałanie i odtwarzanie po awarii (371)
- Bilans korzyści (373)
- Jakie warunki powinna spełniać dostępna witryna internetowa? (376)
- Jak zapewnić dostępność do serwisu osobom niepełnosprawnym? (377)
- Testowanie serwisu (382)
- Korzyści (384)
- Jakie aspekty SEO wpływają na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania? (385)
- Bezbłędny i semantyczny kod HTML (386)
- Każda strona sklepu powinna mieć tytuł i opis (386)
- Mapa sklepu - plik sitemap.xml (388)
- Plik robots.txt (388)
- Przyjazne adresy URL (388)
- Odnośniki (389)
- Obrazki i ich opisy (390)
- Integracja z Google Analytics (390)
- Oznaczone dane strukturalne zgodnie ze schema.org (390)
- Integracja z serwisami społecznościowymi (391)
- Krótki czas ładowania stron = wyższa pozycja (392)
- Podsumowanie (392)
- Jak zwiększyć widoczność produktu w wyszukiwarce? (393)
- Google Rich Snippets - rozszerzony widok danych strukturalnych (393)
- Czym są dane strukturalne? (395)
- Od czego zacząć? (396)
- Jak optymalizować szybkość witryny? (399)
- Zmniejsz liczbę żądań HTTP (400)
- Minimalizuj rozmiar plików CSS i JavaScript (401)
- Pisz semantyczny kod HTML i unikaj skomplikowanych selektorów CSS (401)
- Włącz kompresję (403)
- Kompresuj pliki graficzne (403)
- Wykorzystaj pamięć podręczną przeglądarki (404)
- Używaj sieci dystrybucji treści (ang. CDN - Content Delivery Network) i rozprosz zasoby na kilka domen (405)
- Umieszczaj pliki arkuszy stylów CSS w sekcji <head> (406)
- Umieszczaj skrypty na końcu kodu HTML (407)
- Umieszczaj style CSS i skrypty JavaScript w zewnętrznych plikach (408)
- Optymalizacja szybkości ładowania witryn pod kątem urządzeń mobilnych (408)
- Jak wdrożyć wersję mobilną serwisu? (410)
- Czy ktoś pamięta jeszcze, co oznacza skrót WML? (411)
- Nadeszły czasy HTML5 i CSS3 (412)
- Projektowanie pod urządzenia mobilne (412)
- Brak kursora myszy (412)
- Grube palce (413)
- Niskie rozdzielczości powracają! (414)
- Niska przepustowość łącza (414)
- Responsive Web Design (415)
- Elastyczny układ strony (416)
- Elastyczne zdjęcia (418)
- CSS3 Media Queries (419)
- Testowanie (420)
- Responsive Web Design to nie jedyne słuszne rozwiązanie (421)
- Jakie testy powinny być przeprowadzane? (424)
- Testy użyteczności interfejsu użytkownika (ang. UI Tests) (425)
- Testy bezpieczeństwa (426)
- Testy obsługi sytuacji wyjątkowych (error handling tests) (427)
- Testy funkcjonalne, testy podstawowych scenariuszy i ścieżek (428)
- Testy regresyjne i testy dymne (smoke tests) (428)
- Testy przywracania systemu (recovery tests) (429)
- Testy obciążeniowe (430)
- Testy integracyjne (430)
- Jakie testy są obowiązkowe? (431)
- Jak napisać scenariusze testów funkcjonalnych? (432)
- Zakres testów (433)
- Założenia (434)
- Jak może wyglądać scenariusz? (434)
- Inne scenariusze testowe (437)
- Jak przetestować wydajność sklepu internetowego? (438)
- Co testować? (439)
- Jak testować? (439)
- Czym testować? (439)
- Jak testować integracje z systemami? (446)
- Czy warto testować? (447)
- Scenariusze testowe (447)
- Jak testować? (448)
- O czym należy pamiętać przy zmianie platformy? (450)
- Testy (450)
- Katalog produktów (452)
- Treści statyczne (452)
- SEO (453)
- Metody dostawy i płatności (454)
- Integracje (455)
- Poczta, domena, certyfikat SSL (455)
- Zgodność z prawem (456)
- W jaki sposób monitorować dostępność aplikacji? (457)
- Nie możesz zarządzać tym, czego nie mierzysz (457)
- Monitoring rozproszony geograficznie (458)
- Monitorowanie procesu zakupowego (458)
- Polecane narzędzia (458)
- Dostępność serwisu a jego wygląd w przeglądarce (459)
- Jakie są typy i zastosowania certyfikatów SSL w e-commerce? (460)
- Jakie dane zawierają certyfikaty? (460)
- Czy istnieje podział certyfikatów ze względu na moc szyfrowania? (461)
- Podział certyfikatów ze względu na sposób weryfikacji wraz z krótkim opisem procesu weryfikacji (461)
- Zastosowanie certyfikatów - gdzie stosować certyfikaty i dlaczego? (463)
Podziękowania (13)
Wstęp (15)
Informacje o autorach (19)
Rozdział 1. Zarządzanie projektem i komunikacja (33)
Rozdział 2. Projekt i dokumentacja (69)
Rozdział 3. Wybór platformy (101)
Rozdział 4. Jakość i rozwój oprogramowania (121)
Rozdział 5. Hosting (159)
Rozdział 6. Bezpieczeństwo danych (197)
Rozdział 7. Aspekty prawne (231)
Rozdział 8. Integracje (295)
Rozdział 9. Skalowalność i wysoka dostępność (323)
Rozdział 10. Interfejs użytkownika, SEO (375)
Rozdział 11. Porady praktyczne (423)
Skorowidz (467)
Oceny i opinie klientów: Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera Piotr Karwatka, Tomasz Ejtminowicz, Marcin Engelmann, Przemysław Federowicz, Grzegorz Godlewski, Michał Handl, Daniel Korzeniowski, Jan Lekszycki, Dorota Raczkowska, Joanna Sieniawska, Marek Stolarski, Kamil Zasada, Michał Żyliński (6)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(3)
(3)
(0)
(0)
(0)
(0)
Mariusz Smolak, Specjalista ecommerce/SEO
Data dodania: 2016-07-06 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Michal,
Data dodania: 2016-06-08 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
P,
Data dodania: 2014-02-13 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
eCommerce Project Manager
Data dodania: 2015-04-09 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
abc,
Data dodania: 2014-03-14 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Tomik,
Data dodania: 2013-10-26 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii